Kızıl
Elma, Türk mitolojisinde Türkler ve de özellikle Oğuz
Türkleri için üzerinde düşünüldükçe uzaklaşan ancak uzaklaştığı oranda
cazibesi artan ülküler veya düşlerdir.
6 Mart 2015 Cuma
Baskı Teknikleri
BASKI
TEKNİKLERİ
Baskı teknikleri basıldıkları kalıba göre isim alırlar. En yaygın kullanılan baskı teknikleri; Yüksek baskı(Tipografi), Düz baskı(Ofset), Çukur baskı(Tifdruk) ve Elek baskı(Serigrafi) dir.
Baskı teknikleri basıldıkları kalıba göre isim alırlar. En yaygın kullanılan baskı teknikleri; Yüksek baskı(Tipografi), Düz baskı(Ofset), Çukur baskı(Tifdruk) ve Elek baskı(Serigrafi) dir.
Baskı ve Çeşitleri
BASKI
NEDİR ?
Baskı;
şekil, yazı, grafik ve resimlerin gerçeğine en yakın biçimde, bir
yüzey üzerine çoğaltılarak ve hızlı aktarılması olarak tarif edilebilir.
Günümüzde en çok kullanılan baskı yöntemlerini şöyle sıralayabiliriz ;
TİPO
OFSET
FLEKSO
TİFDRUK (ROTOGRAVÜR)
SERİGRAFİ
Günümüzde en çok kullanılan baskı yöntemlerini şöyle sıralayabiliriz ;
TİPO
OFSET
FLEKSO
TİFDRUK (ROTOGRAVÜR)
SERİGRAFİ
Amblem ve Logotype
AMBLEM
Amblem, çizgi ve resimle yapılan
işaretlerdir ya da daha geniş tanımıyla "Ürün ya da hizmet üreten
kuruluşlara kimlik kazandıran, sözcük özelliği göstermeyen; soyut ya da nesnel
görüntülerle ya da harflerle oluşturulan simgelerdir".
3 Aralık 2012 Pazartesi
Türkiye'de Çağdaş Grafik Tasarıma Toplu Bakış
1 Aralık 2012 Cumartesi
Çocuğunuzun beynini geliştirecek 10 yöntem
10 yaşına kadar çocuğunuzun beynini geliştirecek 10 yöntem
25.11.2012
Güncel
Oktay Aydın, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğretim üyesi. “Beyin ve öğrenme ilişkileri”, “Zeka ve zekanın geliştirilmesi”, “Üstün zekalı çocukların eğitimi” konuları ihtisas alanı olan Yard. Doç. Dr. Oktay Aydın’ın anlattıkları çocukların eğitimi konusunda anne babalara bir rehber niteliğinde...
İnsan beyninin 10 yaşına kadar sünger kıvamında olduğunu ve bu dönemde temel yetenek ve becerilerle ilgili her şeyi emdiğini söyleyen Yard. Doç. Dr. Oktay Aydın bu dönemin çocukların içindeki potansiyeli açığa çıkarma ve yükseltmek için çok önemli olduğunu vurguluyor. Yani çocuğun beynini bir santral gibi düşündüğümüzde bu santrali 50 hatla kullanmak yerine bin hatlık bir merkeze dönüştürmek mümkün. Ancak bunu yaparken beynin nasıl işlediğini çok iyi bilmek gerektiğini belirten Aydın “Okul öncesi süreçte aklına gelen her davranışı yapmaya çalışan çocuk, ilköğretim döneminde daha mantıklı ve kontrollü davranışlar geliştirir. Bunu sadece büyüme ile açıklamak mümkün değil. Aslında buradaki değişikliğin sağ ve sol beyindeki tepkilerden kaynaklandığını bilmek ebeveynlerin yapacağı pek çok yanlışı da önleyebilir. Çünkü beyni bilmeden çocuğun davranışlarını yorumlamak pek çok hataya neden oluyor. Çocuğun birçok davranışı ile ilgili ‘vurdumduymaz, saygısız, saldırgan, tembel vb.’ nitelemeler yapılabilir. Oysa bu tepkiler çocuğa özgü değil, bulunduğu yaşa uygun davranışlar” diyor. İşte Aydın’ın tavsiyeleri...
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)