6 Mart 2015 Cuma

Afiş Değerlendirme Ölçeği

TİPOGRAFİ
Renk
Parlak ve canlı renkler tercih edilmiştir.
Renk ürünün dikkat çekmesini sağlamaktadır.
Rengin kontrastlığı okunabilirlik sağlamıştır.
Afiş tasarımında renk hedef kitleye uygundur
Boyut
Yazı büyüklüğü okunabilirlik sağlamıştır.
Afiş tasarımı okunaklı bir yazı karakteri ile yazılmıştır.
Boşluk
Sözcükler arası boşluk düzenli bir şekilde kullanılmıştır.
Satırlar arası boşluk gerektiği kadar kullanılmıştır.
Biçim
Kullanılan tipografik öğeler rahat algılanabilmektedir.
Kullanılan yazı biçimi ve stili okunabilirliği artırmaktadır.
Yazı stili dikkat çekicidir.
Afişte yer alan başlık, alt-başlık, slogan gibi sözel bilgiler arasında mesajdaki önem sırasına göre yönlendirecek hiyerarşik bir yapı kullanılmıştır.
TEMEL TASARIM İLKELERİNE UYGUNLUK
Denge

Afiş tasarımında kullanılan denge unsuru (simetrik, asimetrik) doğru kullanılmıştır.
Orantı ve Görsel Hiyerarşi
Afiş tasarım yüzeyindeki görsel unsurların eni, boyu, genişliği, yüksekliği ve boyutları arasında orantıya dayalı ilişkiler vardır.
Görsel Devamlılık
Algılama yönü, okuyucunun dikkatini dağıtmayacak biçimde düzenlenmiştir.
Afiş tasarımında kullanılan görsel unsurlar gözün normal hareketlerine uyacak bir yönde yerleştirilmiştir.
Bütünlük
Görsel unsurlar bir uyum içinde bir araya getirilmiştir.
Afiş tasarımı beyaz alan kullanımı açısından uygundur.
Vurgulama
Afiş tasarımında vurgulanmak istenen tek bir unsur vardır.
Afiş tasarımında vurgulanmak istenilen öğe doğru belirlenmiştir.
KOMPOZİSYON
İÇERİK
Konu
Afiş tasarımı konuyu yansıtmaktadır.
Afiş tasarımı bilgi vericidir.
Slogan
Afişte içeriğe uygun çarpıcı bir slogan vardır.
Afiş tasarımı mesaja uygun slogan içeriyor.
Afiş tasarımında kullanılan slogan akılda kalıcıdır.
Görsel ve Yazılı Materyaller
Afişte kullanılan görsel ve yazılı materyaller konuya uygun ve yeterli düzeydedir.
Afişte kullanılan yazılı ve görsel materyaller arasında tam bir uyum vardır.
Afiş tasarımı özgündür.
Afiş tasarımında renkler konuyla uygundur.
Afiş tasarımında görsel düzenleme başarılıdır.
Afiş tasarımı görsel açıdan yalındır.
Kültür
Tasarım hedef kitlenin kültürüne uygun olarak tasarlanmıştır.
Mesaj
Afiş tasarımı izleyende hızlı ve çarpıcı mesaj tasarımı bırakmaktadır.
Mesaj kısa ve öz olarak kullanılmıştır.
GÖRSEL ÖĞELER
Renk
Görselde kullanılan renk ile tipografide kullanılan renk uyumludur.
Afiş Tasarımında kullanılan zemin rengi tasarımın izlenmesini kolaylaştırmıştır.
Afiş tasarımında kullanılan zemin rengi logoyu öne çıkarmıştır.
Boyut

Biçim

Boşluk
Kullanılan görseller tasarımda boş alanlar bırakmıştır.
İmge
Afişteki imge sayısı bir ile sınırlandırılmıştır.
HEDEF KİTLE

Afiş tasarımı dikkat çekicidir.
Afiş tasarımında görsel  ve  dilsel  unsurlar  uyum  içinde  kullanılarak  mesajın anlaşılabilir olması sağlanmıştır.
Yalın bir  dile  sahip  mesaj  ile  afişin  içeriği  kolayca algılanabilmektedir.
Afiş tasarımında kullanılan simge ve işaretler açık ve anlaşılırdır.
Afişte kullanılan mesaj inandırıcı, ikna edici ve güven vermiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder